APLIKASI E-GOVERNMENT DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PELAYANAN PUBLIK PADA BEBERAPA PEMERINTAH DAERAH KOTA/KABUPATEN DI INDONESIA

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ely Sufianti

Abstract

The implementation of e-Government for better public service delivery has recently attracted government agents. This research aims at finding out the availability and types of services electronically provided by local governments. From 22 local government websites, it is revealed that the websites mostly display one-way announcement/information regarding demography and licensing services. Only few display interaction menu, provide two way/interactive page, and/or alredy possess transaction page.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Sufianti, E. (2019). APLIKASI E-GOVERNMENT DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PELAYANAN PUBLIK PADA BEBERAPA PEMERINTAH DAERAH KOTA/KABUPATEN DI INDONESIA. Jurnal Ilmu Administrasi: Media Pengembangan Ilmu Dan Praktek Administrasi, 4(4), 03. https://doi.org/10.31113/jia.v4i4.388


Section
Articles

References

Arsanto W. 2007. E-Government: Menuju Pelayanan yang Lebih Baik.

http://kormonev.menpan.go.id/ebhtml/joomla/index.php?option=com_conten&task

=view&id=763&Itemid=2.

Devry. 2007. Website Pemerintah Daerah Sebagai Sarana Informasi dan Komunikasi Daerah.

Harian Linggau Pos (Group Jawa Pos & Sumatera Ekspress) 12 Mei 2007.

http://devry.wordpress.com/2007/07/25/.

Ditjen SKDI. 2006. Pemetaan Lembaga Komunikasi Pemerintah Daerah. http://www.ditjenskdi.

info.

Fitzsimons dan Fitzsimons. 1994. Service Management for Competitive Advantage. New York:

McGraw-Hill.

Howlett and Ramesh. 1995. Studying Public Policy;: Policy Cycles and Policy Subsystem. New

York: Oxford University Press.

Ibenk. (2007). Pemda layak memperoleh Otonomi E-government.

fo/index.php?name=News&file=article&sid=30.

Indarajit. 2007. Konsep Transformasi E-government. http://artikelekoindrajit.blogster.com/

konsep_transformasi_e-government.html

Keputusan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara (MenPAN) Nomor 81 tahun 1993

yang kemudian disempurnakan dengan Keputusan Menteri Pendayagunaan Aparatur

Negara nomor 63 tahun 2003 tentang Pedoman Penyelenggaraan Pelayanan.

Lovelock. 1992. Managing Service. Englewood Cliff, New Jersey: Prentice Hall.

Nachmias and Nachmias. 1987. Research Methods in the Social Science. New York: St.

Martin’s Press, Inc.

Rangkuti F. 2003. Measuring Customer Satisfaction: Teknik Mengukur dan Strategi

Meningkatkan Kepuasan Pelanggan. Jakarta: Gramedia.

Ratminto dan Winarsih. 2005. Manajemen Pelayanan Publik. Yogyakarta: UGM Press.

Silalahi U. 1999. Metode dan Metodologi Penelitian. Bandung: Bina Budhaya.

Soendjojo H. 2007. 402 dari 476 (84 Persen) Pemda Sudah Memiliki Website

http://www.egovindonesia.com/index.php/articles/13.

Zeithhaml VA, A. Parasuraman, and LL Berry. 1990. Delivering Quality Service: Balancing

Customer Perceptions and Expectations. New York: The Free Press.